Alla inlägg under oktober 2013

V21

Av Första barnet - 31 oktober 2013 11:15

Låt tiden gå fort nu <3

Av Första barnet - 28 oktober 2013 18:56

Provade idag att ligga på mage för att läsa en bok en stund men fick vända mig lika snabbt på rygg!
De gick inte alls, tryckte och kändes så obehagligt att ligga på mage för de kändes som om jag låg på en stor sten. Stackars liten som fick stå ut dom få sekunderna jag låg på mage!

Började idag med att bära saker från blivande barnrummet och nu är det bara dom tyngsta sakerna kvar som inte jag alls orkar bära samt lite skräp som skall slängas imorgon.
Skönt att det börjar hända saker trots att jag gör det själv.
Kommer bli så bra där inne när jag får hem sista byrån som jag skall måla och när jag får dekorera väggarna med det som passar till min lilla krabat!
Längtar så otroligt mycket efter det lilla livet!
Just nu håller den inte frid på sig där inne utan ligger och småputtar på min kissblåsa!
Den får gärna röra på sig så mycket som den vill, men inte på blåsan tack :( man blir ju så kissnödig hela tiden!
Och värre blir de väl med tiden skulle jag tro! Men samtidigt är de lite mysigt!
<3

Av Första barnet - 27 oktober 2013 15:35

Provade att använda mina nya jeans idag och Gud så otroligt sköna dom va!
Dessa kommer att användas efter att bebis tittat ut också!
Skönaste jeansen jag någonsin har haft i mina ägor!

Av Första barnet - 27 oktober 2013 14:51

bebismagen börjar dyka upp mer och mer! 

känns så himla mysigt! 

hoppas tiden kan gå fort så jag kan få hållA min lilla snart :)


Av Första barnet - 25 oktober 2013 15:34

Var på stan idag med mamma och mormor.
Mormor ville köpa present till mig och jag var tvungen att följa med då hon ville köpa kläder. Eftersom jag är gravid så var jag tvungen att prova :)
Så jag fick ett par gravidjeans och en fin tunika till dom :) sen fick jag även en skön fleecetröja!
Så skönt att ha ett par jeans som man kommer i!
Har ju bara gått i leggins och mjukisar så ska bli skönt att kunna ha jeans på sig när man ska någonstans.
När man nu hittar på nått..

V20

Av Första barnet - 24 oktober 2013 17:08

V20 idag! Gud så fort det går!
Har hållit på hemma hela dagen, började redan vid halv 10 med att slänga igång första maskinen med tvätt. Sen har det bara rullat på hela dagen med städ och tvätt.
Har knäskurat hela badrummet, bytit sängkläder i sängen, diskat, torkat alla fönsterbrädor, damsugit och torkat golv, vattnat blommor och fixat iordning alla djurens tillbehör. Och så har jag lagat mat!
Nu äntligen är allt klart och magen tyckte det var skönt att lägga sig på sängen en stund innan det är dax för att åka till stallet och fixa allt där!
Ikväll hoppas jag på en bra, lugn och stillsam stund i soffan med mitt hjärta!
Hoppas vi kan ta en bra bild på min mage ikväll!

Av Första barnet - 23 oktober 2013 11:37

Imorse var jag och sambon på vårat rul!
Spända och nervösa var vi båda två!
Men Gud så skönt det var att se den lilla <3
Första 5 min ville den inte alls vara med på bm mätningar utan vände och vred på huvudet, sparkade och vevade med armarna. Men tillslut kunde hon mäta allt och titta igenom hjärta, njurar och allt annat som hör till!
Så himla skönt!
Allt såg iallafall bra ut och de va skönt att höra!
Sambons satt och glodde på skärmen hela tiden och höll koll på bebisens rörelser, så himla söt var han!
Med alla mått så blev vi framflyttade en dag. Så har nu bf 19 mars istället för 20 mars, så det resulterar till att jag kliver in i v20 redan imorgon <3
Bebisens mått var 19,5 cm från fot till huvud och vägde 217 gram.

Av Första barnet - 20 oktober 2013 22:17

Ikväll konstaterade jag att det kan inte vara någon bebis i min mage, utan det blir nog en kikboxare eller en fotbollsspelare. Tumlar runt som aldrig förr och känner bara något litet på utsidan någon gång ibland. Men inifrån känner jag.
Den måste dessutom ha pappas dygnsrytm. Typ sovande på dagarna eller bara vilande tillstånd till att hålla liv i luckan på kvällar/nätterna!
Vi får väl se vad det säger på onsdag när vi ska på rul! Bara 2 dagar kvar!<3

Presentation

En blogg om min första graviditet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards